VJETạp chí Giáo dục, Số 492 (Kì 2 - 12/2020), tr 6-10ISSN: 2354-0753MỘT SỐ

VJETạp chí Giáo dục, Số 492 (Kì 2 - 12/2020), tr 6-10ISSN: 2354-0753MỘT SỐ NGHIÊN CỨU VỀ SỬ DỤNG THUYẾT VĂN HOÁ XÃ HỘITRONG CÁC NGHIÊN CỨU VỀ TẠO TÁC LỚP HỌCLê Phạm Hoài HươngArticle HistoryReceived: 12/11/2020Accepted: 10/12/2020Published: 20/12/2020KeywordsSociocultural theory,classroom artifacts, language,cognition.Trường Đại học Ngoại ngữ - Đại học HuếEmail: lphhuong@hueuni.edu.vnABSTRACTSociocultural theory developed by Vygotsky and his colleagues examinescognition mediation by the use of language, or semiotics, and artifactsincluding books, visuals, computers, etc. in the learning process. The theoryhas been used worldwide in three major disciplines: educational psychology,teaching methodology and language acquisition. This article discusses the useof sociocultural theory in studies on classroom artifacts. More specifically, itexplores why the theory has been employed in classroom

Từ khóa: Tạp chí giáo dục số 492 (kì 2-12/2020)

5 p vuthithaokt 31/03/2022 93 0