VJETạp chí Giáo dục, Số 491 (Kì 1 - 12/2020), tr 44-48ISSN: 2354-0753MỘT SỐ

VJE

Tạp chí Giáo dục, Số 491 (Kì 1 - 12/2020), tr 44-48

ISSN: 2354-0753

MỘT SỐ BIỆN PHÁP PHÁT TRIỂN KĨ NĂNG HỘI THOẠI
CHO TRẺ RỐI LOẠN PHỔ TỰ KỈ 4-5 TUỔI TẠI GIA ĐÌNH
Phí Thị Thủy
Article History
Received: 17/10/2020
Accepted: 06/11/2020
Published: 05/12/2020
Keywords
tutorial, conversational skill,
guides for parents, families,
parents of children with
disabilities.

Học viên cao học K28 - Trường Đại học Sư phạm Hà Nội
Email: phithithuydhsp@gmail.com
ABSTRACT
Children with autism spectrum disorders have many difficulties in
conversation. Many children with autism spectrum disorders do not know
how to initiate, develop, expand, maintain and end a conversation either.
Some of them could not focus on the topic of the conversation, could not pay
attention to the person who is talking to them and could not show gestures
and attitude clearly in conversation which makes their conversation poor.
Parents play an important

Từ khóa: Tạp chí giáo dục kì I, tháng 12 năm 2020

5 p vuthithaokt 30/03/2022 132 0