VJETạp chí Giáo dục, Số 492 (Kì 2 - 12/2020), tr 22-27ISSN: 2354-0753VẬN DỤNG

VJETạp chí Giáo dục, Số 492 (Kì 2 - 12/2020), tr 22-27ISSN: 2354-0753VẬN DỤNG MỘT SỐ KĨ THUẬT ĐÁNH GIÁ QUÁ TRÌNHTRONG DẠY HỌC MÔN TOÁN Ở TRUNG HỌC CƠ SỞNguyễn Phương ChiArticle HistoryReceived: 07/10/2020Accepted: 04/11/2020Published: 20/12/2020Keywordsassessment process,assessment techniques,Mathematics teaching, juniorhigh school.Trường Đại học Sư phạm Hà NộiEmail: chinp@hnue.edu.vnABSTRACTAssessment is an important part of the teaching process. Formativeassessment provides teachers with feedback on cognitive levels andstudent progress throughout the learning process. Based on the results ofthis assessment, teachers can promptly adjust the lesson content andteaching methods to suit the student's cognitive level. The article clarifiesthe concept of process assessment and proposes some process assessmenttechniques that can be applied in teaching Mathematics at secondaryschools. If teachers perform well

Từ khóa: Tạp chí giáo dục số 492 (kì 2-12/2020)

6 p vuthithaokt 31/03/2022 88 0