VJETạp chí Giáo dục, Số 492 (Kì 2 - 12/2020), tr 16-21ISSN: 2354-0753LẬP VÀ SỬ

VJETạp chí Giáo dục, Số 492 (Kì 2 - 12/2020), tr 16-21ISSN: 2354-0753LẬP VÀ SỬ DỤNG MÔ HÌNH VỚI HÀM SỐ PHÙ HỢPĐỂ GIẢI CÁC BÀI TOÁN THỰC TẾTrần VuiArticle HistoryReceived: 20/10/2020Accepted: 02/12/2020Published: 20/12/2020Keywordsmodel, appropriate functions,solve, real-life problems.Trường Đại học Sư phạm - Đại học HuếEmail: tranvui@hueuni.edu.vnABSTRACTSecondary Vietnamese students well performed mathematical skills andconcept understanding in PISA tests, but they unsuccessfully translated wordproblems in the real life context to mathematical language for solvingproblem. Teaching and learning mathematics in classrooms should focus onsetting up and using models to help students translating word problems tomodels with functions by using mathematical tools. Focusing on setting upand using models in mathematics classrooms helps students have goodchance to set up and use models with appropriate functions.

Từ khóa: Tạp chí giáo dục số 492 (kì 2-12/2020)

6 p vuthithaokt 31/03/2022 88 0